Dag 7 : Jackson - Grand Teton - Jackson

16 juli 2011

Vroeg uit de veren. Na een dagje auto-sightseeing gisteren kunnen we vandaag weer lekker te voet de natuur in. We gaan wandelen in Grand Teton NP.

Met lunch, koekje, fruit, genoeg water in de rugzak en na een stevig ontbijt rijden we naar Jenny Lake Visitor Center. Hier is een grote parking.

Er zijn meerdere dagtochten mogelijk.
Wij kiezen voor Jenny Lake Loop + Hidden Falls + Inspiration Point, totaal een kleine 15 km.
(je kan ook met de shuttle boot het meer oversteken maar dat doen wij niet)
Vertrek bij Jenny Lake Trailhead. Om 8 u zijn we al op pad. En we zijn niet de enigen die al wakker zijn ;)

Het is nog erg rustig, en lekker fris. Je loopt door het bos, vlak naast het meer.
We zien nog meer dieren: vogels, geelbuikmarmot, chipmunks, ground squirrel en zowaar een pika.

(verschil chipmunk / golden mantled ground squirrel : de laatste heeft geen streepjes op het hoofd)

Rond 10 u bereiken we Hidden Falls, 30 m hoog. Met uitzicht op de waterval eten we een banaan en drinken we wat. In de zon begint het warm te worden.

Daarna klimmen we naar Inspiration Point, het is maar een kort stukje verder maar wel een heel steil stuk.
De moeite meer dan waard, wat is het hier 'inspirerend' mooi.

We dalen terug af. Eerder moesten we al een klein stukje omlopen omdat door het vele smeltwater 1 brug weggespoeld is en hier is een andere afgesloten door het hoge water.

Verder richting String Lake loop je nog een klein stukje door het bos en dan bereik je een deel dat getroffen werd door bosbrand. We kunnen al goed zien hoe de natuur zich herstelt. We vinden ook een nest van een visarend met jongen. De ouders zitten in nabijgelegen bomen. We zetten ons iets verder stilletjes neer. Even later vliegen mama en papa af en aan om hen te voeden. Natuurlijk blijven we hier redelijk lang zitten. Wat een prachtig schouwspel.

Wat verder loopt String Lake over in Jenny Lake. De bomen zijn niet meer getroffen door bosbrand en geven ons heerlijke schaduw. In de zon is het heet (maar doenbaar).

Er steekt nog een slang het pad over (racer, niet giftig) en wat verder zit een marmot.

Het is bijna 12 u 30' dus tijd voor picknick. We kunnen weer niet klagen over het uitzicht.

Het laatste stuk vlot merkwaardig goed. Iets na 14 u zijn we terug bij het Jenny Lake visitor center waar de thermometer aangeeft dat het 33 °C is.
In het winkeltje kopen we een frisse cola en een ijsje. Amai, dat doet deugd.

Wanneer we op adem gekomen zijn, rijden we naar Signal Mountain. (Dit stond voor morgen op de planning maar we hebben daar vandaag nog tijd voor.) Een smalle weg gaat hier 5 mijl de berg op. Je staat dan een 250 m boven de vallei met schitterende panorama's rondom je. Net alsof je IN een postkaart staat. Via een korte wandeling bereik je de 2 viewpoints.

Op de terugweg naar Jackson zien we dezelfde kudde bizons als gisteren, maar nu staan ze gelukkig dichter bij de weg.

We stoppen nog een paar keer om foto's te maken van deze toch wel zeer fotogenieke bergen.

's Avonds in het hotel doe ik nog een lading was en maken we onze koffers. Rond 22 u vallen de ogen helemaal toe.